شناسهٔ خبر: 173321 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری استان همدان خبر داد

برگزاری اولین نشست تخصصی نماز راهداران رسانه‌های سفری

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از برگزاری اولین نشست تخصصی نماز راهداران رسانه‌های سفری در استان همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار کرد: اولین دوره آموزشی آشنایی با معارف نماز و شیوه‌های فرهنگ‌سازی نماز در سفر با عنوان نشست تخصصی نماز راهداران رسانه‌های سفری ویژه رانندگان مسافربری استان همدان برگزار شد. 

آهکی تصریح کرد: اهداف این نشست ایجاد زمینه مناسب برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز در سفرها و ارتقای سطح دانش و بینش رانندگان و مسئولین پایانه‌های مسافربری به ویژه احکام نماز مسافر و ایجاد همکاری با مسافران در اقامه نماز خصوصاً نماز اول وقت است. 

وی ادامه داد: مخاطبان این نشست کلیه رانندگان شرکت‌های مسافربری بین شهری استان همدان بخصوص رانندگان اتوبوس سطح مرکز استان است که در زمان ۴ ساعت و به صورت حضوری برگزار شده است. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان افزود: محتوای آموزشی نشست از سوی مرکز تخصصی نماز قم تدوین شده است که در زمان اجرای دوره در اختیار مخاطبان قرار داده شده است. 

وی در مورد فرایند اجرای نشست بیان کرد: ابتدا ستاد اقامه نماز استان همدان طی جلسه با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بر اساس بخشنامه ابلاغی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به استان که در ابتدای سال ارسال نموده بود نسبت به تبیین و برنامه‌ریزی مشترک این دوره آموزشی اقدام نموده است که در پایان این دوره گواهینامه شرکت در دوره از سوی ستاد اقامه نماز به صورت مشترک برای شرکت کنندگان صادر خواهد شد. 

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در پایان گفت: مدرسین این کلاس از طریق ستاد اقامه نماز و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوده که اجرای دوره و صدور گواهینامه و تامین منابع آموزشی به تعداد فراگیران به عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان همدان بوده است.